bestellen
U wordt automatisch doorgelinkt naar onze nieuwe site.

Veel gestelde vragen over het ouderenalarm.

Vraag: In de VARA –KASSA uitzending van 19-11-2010 werd melding gemaakt van een niet werkend ouderenalarm na overstap van KPN naar Ziggo hoe zit dat bij het Senioren Alarm?
Antwoord: Het Seniorenalarm werkt perfect met Ziggo of welke andere aanbieder dan ook, u koppelt het Seniorenalarm direct aan op uw huidige telefoontoestel met het meegeleverde kabeltje en klaar is Kees. Geen moeilijk gedoe bij het modem, u kunt het vergelijken met een antwoordapparaat dat sluit u op precies dezelfde manier aan als het Seniorenalarm.

Vraag: Op welke telefoonnetwerken werkt het ouderenalarm?
Antwoord: Het ouderenalarm werkt op de onderstaande telefoonnetwerken.
1. Analoog KPN -Internet Plus bellen van KPN (Experia box)
2. ISDN signaal + ADSL signaal
3. Bellen via de kabel zoals: Ziggo, @Home – UPC, etc.
4. Internet bellen met een analoge telefoonaansluiting via uw kabelleverancier
5. Tele 2 Compleet internet en bellen
6. Online internet + bellen

Vraag: Ik heb geen vaste telefoonlijn en ook geen telefoon via de kabel kan ik toch het seniorenalarm gebruiken?
Antwoord: Ja, in dat geval schaft u een z.g. modem aan, u belt dan via dit modem (mobiel) de meerkosten zijn dan € 159,00 ( excl. Simkaart).

Vraag: Waarom blijft het ouderenalarm doorbellen terwijl een oproep is ontvangen door een van de ingestelde nummers?
Antwoord: In het verleden is het voorgekomen dat na een ontvangen oproep het alarm is uitgezet door de ontvanger (dit is nu niet meer mogelijk); 3 ontvangers kregen een aanrijding en 2 kregen er pech onderweg. Het gevolg was dat doordat het ouderen alarm was uitgezet er geen hulp kwam c.q. de hulp veel te laat kwam. Het uitzetten van het alarm dient te gebeuren op het moment dat U bent gearriveerd op de hulpplaats en niet eerder. Vergeet niet dat er slechts in hoge uitzondering om Uw hulp zal worden gevraagd; deze moet er dan ook komen. De kans bestaat dat U met meerderen bij de hulpvrager arriveert, maar dit zou wel eens wenselijk kunnen zijn: U weet ten slotte nooit wat U aantreft.

Vraag: Als een antwoordapparaat is ingeschakeld, wat gebeurd er dan?
Antwoord: Het ouderenalarm zal hierop niet reageren en het volgende telefoonnummer bellen.

Vraag: Mag mijn voicemail ingeschakeld zijn?
Antwoord: Ja, het ouderenalarm kiest hierna het volgende telefoonnummer.

Vraag: kan ik het ouderenalarm ook gebruiken als ik bel zonder KPN aansluiting?
Antwoord: Ja.

Vraag: Zijn er na aanschaf van het ouderenalarm nog kosten aan verbonden.?
Antwoord: Nee! Geen dure abonnementen; U betaalt na aankoop niets.

Vraag: Werkt het Ouderenalarm systeem ook buiten Nederland?
Antwoord: Ja, het systeem werkt wereldwijd waar 220Volt aanwezig is.

Vraag: Moet ik ook daadwerkelijk vijf nummer instellen?
Antwoord: Nee! U kunt elk aantal vanaf 1 instellen.

Vraag: Wat kan er de reden van zijn dat de zender alleen werkt als hij dicht bij de ontvanger staat en ik na enkele meters geen bereik meer heb?
Antwoord: Als de ontvanger van het ouderenalarm samen met een computer in dezelfde ruimte staat, kan door straling van de computer het bereik negatief worden beïnvloed. In dit geval is het raadzaam om een van de twee apparaten in een andere ruimte te plaatsen. Ook kan de batterij van de zender leeg zijn.

Vraag: Wat zijn de afmetingen van de zender en de ontvanger?
Antwoord: Afmetingen hanger/zender: 5,8cm x 4,5cm x 1,8 cm. Afmetingen ontvanger: 14cm x 9,3cm x 4cm.

Heeft u nog vragen over de persoonsalarmering, wilt u het Senioren Alarm bestellen of heeft u aanbevelingen? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 0228 59 6640.

Heeft u nog een vraag? Bel 0228-596640 van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 20:00 uur.